Warsztaty

Morawica 2012

MORAWICA 15-23.08.2012

Morawica 2011

Zdarzyło się to w dniach 15-22.08.2011r. Wieczorem pod zamkiem w Płotach wszyscy zebraliśmy się ze swoimi instrumentami i bagażami aby wyruszyć autokarem na kolejne Warsztaty Muzyczne do Morawicy. Młyn stał w tym samym miejscu tylko chyba piękniejszy.Gospodarze przywitali nas jak zwykle serdecznie. Od pierwszego dnia praca i ćwiczenia. Pan Kapelmistrz zabrał zestawy nut aby cierpliwie rozpracować je na wszystkie instrumenty. Mażoretki także miały sporo do zrobienia. Nasza Pani Choreograf wymyśliła sposób, nowo otwarty kompleks wodny posłużył nam do ćwiczeń. Niedzielną tradycją podczas pobytu w Morawicy jest oprawa muzyczna mszy świętej. Zaprzyjaźniony ks. Proboszcz podziękował nam za pięknie zagrane melodie podczas mszy. Później przed kościołem daliśmy niecodzienny pokaz. Orkiestra dźwiękiem a dziewczęta wdziękiem ujęły wszystkich przybyłych w tym dniu do kościoła. Po obiedzie wyruszyliśmy do Nowin na Dożynki. Mieliśmy okazję wspólnie muzykować z tamtejsza orkiestrą z Nowin. Muzyka łączy obyczaje tak się mówi - wiemy też, że łączy przyjaźnie. Nasza młodzież to nie tylko muzycy. Na stadionie w Morawicy rozegraliśmy piłkarskie Mistrzostwa Świata, trzeba było obserwować zmagania piłkarskie. Podzieleni na drużyny walczyli dzielnie o każdą piłkę. Jedni wygrali inni przegrali ale wszyscy byli szczęśliwi i bawili się dobrze. Bywaliśmy też na basenie. No tak ale bym zapomniała. Kto pamięta zabawę w podchody takie harcerskie? - to była frajda. Podzieleni na trzy grupy, tropiąc do nocy i wykonując wszystkie zadania. Pomagali nam okoliczni mieszkańcy i też przy tym mieli świetną zabawę. Pobyt dobiegał końca. Wiemy, że wszyscy miło będą nas wspominać. Serdecznie zapraszają wspaniałą młodzież z Płot na kolejny rok. Więc już po cichu będziemy myśleć o kolejnych Warsztatach w Morawicy.

Morawica 2010

Następne letnie Warsztaty Muzyczne w Morawicy 15-21.08.2010 r. Przyjechaliśmy tym razem wynajętym autokarem. Po całonocnej podróży, gospodarze MŁYNA jak zwykle przywitali nas bardzo serdecznie. Wszyscy cieszyli się na nasz przyjazd. Czekały na nas przytulne pokoiki, a cały budynek był do naszej dyspozycji. Wiadomo, że przyjechaliśmy tutaj popracować nad nowymi utworami oraz by doskonalić te opracowywane u nas w Płotach. Nasz Kapelmistrz i Pani Choreograf dbali o to aby nasze instrumenty i buławy nie miały odpoczynku. Trzy razy dziennie zajęcia :). Mimo wytężonej ciężkiej pracy zawsze znajdowali sposób aby nas rozbawić. Można powiedzieć "Z BATUTĄ I HUMOREM". Dostarczali nam w ten sposób świetnej rozrywki, nawet przy pracy nad trudnymi frazami na pięciolinii i bardzo wymagającymi układami tanecznymi. Mażoretki wykonywały ćwiczenia nad nową choreografią oraz nad własną kondycją fizyczną. Trzeba jeszcze powiedzieć, że przywieźliśmy ze sobą piękną pogodę. W takich warunkach ćwiczenia w plenerze dały nam dodatkową korzyść, czyli piękną opaleniznę. Między próbami nasi opiekunowie wynajdowali nam różne atrakcje: pływalnia, wycieczka do Pacanowa - rodzinnego miasta Koziołka Matołka, zwiedzanie Kielc, ognisko. Wspaniałym przeżyciem był wspólny koncert naszej Orkiestry z orkiestrą z Morawicy. Odbył się on w muszli koncertowej nieopodal naszego hotelu. Wszystkie liście na drzewach kołysały się w rytmie melodii płynących z naszych serc. Publiczność słuchająca nas była pełna podziwu i nagrodziła nas gromkimi brawami. Pobyt nasz musiał się jednak kiedyś skończyć. Ze smutkiem rozstawaliśmy się z bliskimi już nam miejscami. Gospodarze zapraszali nas znowu na kolejne wakacje. Miło nam będzie wrócić do Morawicy za rok. Nawiązało się tu wiele znajomości, które miejmy nadzieję, że przetrwają bardzo długo.

Morawica 2009

W dniach 27.06 - 06.07.2009 nasza orkiestrowa młodzież wraz z mażoretkami przebywała na warsztatach muzycznych w Morawicy koło Kielc w woj. świętokrzyskim. Podróż odbyliśmy pociągiem z Goleniowa do Kielc. Po całonocnej podróży przesiedliśmy się do czekającego autokaru, który zawiózł nas na miejsce. Po obiedzie odbyła się pierwsza próba Orkiestry pod okiem naszego Kapelmistrza i próba zespołu mażoretek pod czujnym okiem Pani Choreograf. Przez wszystkie dni pobytu pracowaliśmy nad nowym repertuarem. Trzy razy dziennie dwu a nawet trzy godzinne próby. W między czasie zwiedzaliśmy malownicze okolice takie jak Zamek w Chęcinach, Muzeum Garncarstwa, Muzeum Wsi Kieleckiej. Energii dodawały nam wieczorne biegi po przepięknej okolicy oraz pływalnia, z której korzystaliśmy niemal codziennie. Około godz. 22.00 wyczerpani i zadowoleni padaliśmy do łóżek wiedząc, że na drugi dzień czeka na nas znowu ciężka praca. Niedziela była wyjątkowym dniem dla mieszkanców Morawicy. W parafialnym kościele podczas mszy świetej mieliśmy okazję zaprezentować nasz repertuar utworów religijnych. Po mszy świętej zaprezentowaliśmy pokaz musztry paradnej. Takiego pokazu nikt się tutaj nie spodziewał. Mieszkańcom bardzo się podobał występ, zebraliśmy gromkie brawa i pochwały. Wspaniała pogoda, piękne słońce były dopełnieniem naszej już można powiedzieć profesjonalnej prezentacji. Przyjechaliśmy tutaj aby rozwijać wspólną pasję muzykowania co daje nam wiele radości i świetnej zabawy. Za rok wrócimy tu znów.